Nem hivatalos oldal

Figyeljünk izomláz elmulasztása helyett a megelőzésre!

Izomláz elmulasztása

Izomláz elmulasztása

Annak, aki sohasem sportolt, nagyon nehéz a rendszeres testmozgást bevezetni a hétköznapjaiba, sőt, még annak is nehézséget okoz, aki csak kihagyott egy rövidebb időt, hiszen ehhez testileg, lelkileg fel kell készülni és hozzá kell szokni. A legnagyobb visszahúzó erő az első nap után jelentkező izomláz szokott lenni, aminek okán azonnal szünnapot adunk magunknak. 

Ugyan az izomláz elmulasztása így a leghatásosabb, vagyis ha pihentetjük, de sokszor ez azt is hordozza magával, hogy teljesen feladjuk. Pedig természetes, hogy a megterhelés tüneteket fog okozni, ez még nem jelenti azt, hogy nem vagyunk alkalmasak a sportra. A profi sportolók is küzdenek néha izomfájdalommal, hiába tanulják évekig, hogy milyen nyújtómozdulatokkal és bemelegítő gyakorlatokkal előzhetik meg.

Ugyanis a legfontosabb a megelőzés, hogy az izomláz elmulasztása ne is kelljen szóba jöjjön. Azonban, amint már említettük, a legjobbaknál is jelentkezik néha, így nem kell elrettenni tőle. Fontos, hogy ha muszáj, akkor egy napot legalább pihentessük az izmainkat és használjunk izomlazító, gyulladáscsökkentő készítményeket, hogy minél hamarabb regenerálódhassunk és folytathassuk a munkát.

A rádolgozás nem túl jó ötlet izomláz elmulasztása gyanánt, ugyanis a köztudatban élő tévhit ellenére nemcsak a tejsav okozza a fájdalmat, hanem az izmok apró sérülései is, amiknek szigorúan nyugalomra és finom átmozgatásra van szükségük, amivel beindíthatjuk a keringést. Ha egy-két napon belül enyhül a fájdalom, akkor lassan újra nekifoghatunk az edzésnek, de mindig csak alapos bemelegítés után, hogy többé ne az izomláz elmulasztása, hanem a megelőzése legyen a cél.

Amennyiben pedig a pihenési idő alatt nem javulna az állapotunk, akkor inkább orvoshoz kell fordulni, mert lehet, hogy nem az izomláz elmulasztása szükségeltetik, hanem valami komolyabb beavatkozás. Ezért is fontos, hogy ne erőltessük a mozgást, ha izomlázat észlelünk, mert ha a sérülés nagyobb mértékű, akkor csak rontunk a helyzeten, és csak akkor tudjuk megállapítani, hogy valóban csak izomlázról van-e szó, ha hagyunk egy kis időt.