Sokan szeretnek autót vezetni és élvezik, amikor gyorsan hajthatnak. Azonban megállni is tudni kell, hiszen senki sem szeretne balesetet okozni, ezért mindig érdemes karbantartani a fékeket. A napjainkban alkalmazott kerámia fékbetét tulajdonságai közé tartozik, hogy kevés fémszálat tartalmaznak.
Ezáltal nem keletkezik sok fékpor, hiszen keramikus részecskékkel vannak ellátva. Fontos megjegyezni, hogy ez a típus lényegében nem is szálakban tartalmazza a kerámiát, hanem részecskékben, ami sokkal biztonságosabbá teszi a vezetést. A kerámia fékbetét előnyei közé tartozik még, hogy nem befolyásolja annyira a nedvesség vagy a téli időjárás, mint az egyszerű fémből készült példányokat.
Mivel nem korrodálódik, igen nagy terhet vesz le a tulajdonos válláról. Nagyban függ a jármű használatától, hogy milyen hosszú a kerámia fékbetét élettartama. Bizonyos esetekben 150 ezer kilométernél szükséges kicserélni, azonban az is megeshet, hogy kibírja a 300 ezret is. Szerencsére ezt megrendelheti az interneten, amennyiben nem szeretne az üzletekben bajlódni.
Mindenképpen olvasson még utána, amennyiben keveset tud a fékbetétekről! Akár még a szerelője tanácsát is kikérheti. Meglehet, hogy az automataváltó kocsijába pont ajánlani fogja ezt a terméket. De amennyiben ilyen típusú autója van, akkor vegye figyelembe a DSG váltóolaj mennyiség felhasználását is!
A legtöbb esetben 60 ezer kilométernél szokás teljesen kicserélni, azonban ezt számtalan tényező képes befolyásolni, ezért nem minden járműnél egyezik ez a szám. Mindig jegyezze fel valahova, hogy mikor volt utoljára cserélve benne, hogy folyamatosan figyelhesse a DSG váltóolaj mennyiségét!
Amennyiben ezzel nincs tisztában, úgy lapozzon bele a gépkönyvben. Ott meg kell lennie a pontos mennyiségnek, amire a váltónak szüksége van. Ne feledkezzen meg arról sem, hogy a már beletöltött DSG váltóolaj mennyiséget a következő olajcserénél nem lehet teljesen leengedni. Legalább 0,5 vagy 1 liter benne marad az autóban, de ezen ne aggódjon, ugyanis minden automata sebességváltó kocsinál ez a helyzet.