Minden üzleti vállalkozásnak feltételei vannak és bizony nem könnyű beindítani egy új céget. Azonban a sikeres vállalkozások pár éven belül meghozzák a várt gyümölcsöt. Egy webáruház létrehozása lehet annak a következménye, hogy már van egy jól működő üzlet és eljött az ideje az interneten való forgalmazásnak is.
Azonban ez nem mindig van így. Lehet csak webáruházat létrehozni, fizikai üzlet nélkül. A nehézségek és az üzleti szabályok mindkét esetben fennállnak. Az interneten való értékesítésnek vannak hátrányai is, mert a vásárlók könnyen visszaküldhetik a megrendelt dolgot, ha nincsenek megelégedve vele.
Ez egy városi üzletben ritkábban történik meg, mivel bemegyünk a boltba és azt a tárgyat választjuk ki, amelyik nekünk tetszik. Egy webáruház létrehozása több folyamaton megy keresztül. Meg kell szerkeszteni az oldalt, feltölteni a kínált termékekkel, árakat beírni, ez mind nem egyszerű folyamat. A webáruházak lassan átveszik a városi üzletek helyét, hiszen egyre népszerűbb és praktikusabb, hogy pár kattintással elintézhetjük a vásárlást.